hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > لرستان| تعامل دانشگاه با جامعه راه برون‌رفت از بیکاری

لرستان| تعامل دانشگاه با جامعه راه برون‌رفت از بیکاری

رئیس دانشگاه لرستان گفت: راه برون‌رفت از معضل بیکاری ارتقای تعامل دانشگاه با جامعه است.

 به گزارش ایسنا، دکتر خسرو عزیزی اظهار داشت: دانشگاه ما در لرستان جامع، معین و نماینده وزارت علوم است. او با بیان اینکه عدم تناسب رشته‌های تحصیلی در توسعه کمی که قبلا صورت گرفته موضوعی کشوری بوده است، افزود: اعتقاددارم چه ضرورتی دارد دو دانشگاه در استان یک‌رشته تحصیلی را داشته باشند و آمایش باید به‌صورت پر کردن خلأها باشد. عزیزی گفت: با انجام آمایش آموزش عالی برخی رشته‌ها تعطیل و برخی ادغام شدند. رئیس دانشگاه لرستان در ادامه با بیان اینکه شورای راهبردی مدیریت سبز را در دانشگاه داریم و بر این اساس اصلاح الگوی مصرف و انرژی‌های تجدید پذیر را دارد، عنوان کرد: در بحث ایجاد باغات با نیاز آبی کم جزو دانشگاه‌های برتر هستیم و ۳۰ هکتار باغ داریم.

او بیان کرد: در بحث انرژی خورشیدی طرح‌های مطالعاتی صورت گرفته اما چون کاری پرهزینه است با کمبود اعتبار نمی‌توان آن را به انجام رساند.

عزیزی عنوان کرد: هیئت‌علمی که از سال ۹۷ استخدام‌شده‌اند برای تبدیل وضعیت شش ماه تا یک سال در صنعت یا کشاورزی دوره‌ای را می‌گذراند تا در عمل یکسری تجربه‌ها کسب کند.

حضور 53 دانشجوی خارجی در دانشگاه لرستان

رئیس دانشگاه لرستان در ادامه با اشاره به اینکه در سال ۹۳ دانشجوی خارجی در این دانشگاه نداشتیم اما الان ۵۳ دانشجوی خارجی داریم، گفت: دفتر کنسولی به دانشگاه‌ها می‌دهند و در این زمینه کارهای زیادی انجام‌شده، به‌عنوان نمونه تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌های خارجی بسته‌ایم و تلاش ما تقویت دیپلماسی است.

عزیزی با بیان اینکه رتبه‌بندی‌های متعددی در جهان وجود دارد، اظهار کرد: یکی از رتبه‌بندی‌های دانشگاه‌ها ISC است؛ دانشگاه لرستان در بین ۱۸۰ دانشگاه کشور حائز رتبه 41، در بحث کمیت تولید علم رتبه ۳۵ و در بحث کیفیت ۴۲ را داراست.

او با بیان اینکه آیین‌نامه ارتقا را به‌روزرسانی می‌کنیم، افزود: تولید علم بسیار مهم است چراکه سبب تولید ثروت می‌شود و باید چالشی از جامعه را حل کند.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: هر هیئت‌علمی که بتوانند ایده را به مقاله و مقاله را فناوری و سپس آن را تجاری‌سازی کند در مورد او خیلی از آیین‌نامه‌ها را وتو خواهم کرد. عزیزی با بیان اینکه دولت نمی‌تواند برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شغل ایجاد کند، گفت: راه برون‌رفت از معضل بیکاری ارتقای تعامل دانشگاه با جامعه است، توسعه هر کشوری در گرو دانشگاه آن است. او عنوان کرد: متأسفانه هنوز اعتماد و خودباوری به دستگاه اجرایی و بخش خصوصی و جامعه با دانشگاه به وجود نیامده است.

افزایش فضای آموزشی در دانشگاه لرستان

رئیس دانشگاه لرستان، بیان کرد: سرانه فضا در دانشگاه لرستان در سال 93 نزدیک به 8 مترمربع بود؛ الان که در سال 98 هستیم سرانه فضای دانشگاه به حدود 14 مترمربع ارتقا یافته و درمجموع کل به حدود 108 هزار مترمربع رسیده است؛ از سال 93 تاکنون، نزدیک به 34 هزار مترمربع ساخت‌وسازهای فیزیکی در دانشگاه لرستان صورت گرفته است؛ در حوزه تولید علم و حرکت به‌سوی دانشگاه جامعه‌محور و دانشگاهی که بتواند مشکلات جامعه را رفع کند، نزدیک به 330 درصد رشد تولید مقالات علمی معتبر مختلف داشته‌ایم؛ در طرح‌های برون دانشگاهی هم رشد نزدیک به 300 درصدی را کسب کرده‌ایم؛ در حوزه فرهنگی نیز تلاشمان این بوده است که دانشگاه یک محیط آرام ولی سرزنده و بانشاط باشد؛ در دانشگاه لرستان، فضای بازقانونمند برای فعالیت و نشاط همه تشکل‌های دانشجویی وجود دارد؛ تشکل‌های اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل دانشجویی در یک فضای باز و مبتنی بر تضارب آراء، فعالیت دارند؛ در زمینه دانشجویی نیز به نظرم هیچ دانشگاهی در کشور نداریم مثل دانشگاه لرستان که برای همه دانشجویان دختر، حتی دانشجویان شبانه دختر هم خوابگاه اختصاص بدهد؛ در بخش دانشجویان دختر، خوشبختانه هیچ‌گونه کمبودی برای اسکان دانشجویان دختر در خوابگاه‌ها وجود ندارد؛ سیاست کلی ما این است که خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه لرستان را در سایت مرکزی دانشگاه لرستان، تجمیع کنیم؛ در این راستا تسهیلات از بانک ملی دریافت کرده‌ایم و در حال ساخت خوابگاه دانشجویان پسر در سایت مرکزی دانشگاه لرستان با ظرفیت 320 نفر هستیم و اگر این خوابگاه به مرحله افتتاح برسد بخشی عمده‌ای از مشکلات خوابگاه‌ها در راستای تجمیع خوابگاه‌ها، رفع می‌شوند؛ در زمینه سلف‌سرویس نیز تجهیزات به‌روز و علمی در سلف‌سرویس دانشگاه وجود دارند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد